Fotogalerie z příprav a z cesty

19.-22. srpna sledujte Facebook fakulty https://www.facebook.com/fmebut, třeba se nám podaří předat nějakou zprávu touto cestou.

17. a 18. srpna
Ve čtvrtek mělo naše trio dopoledne volno, vyrazili jsme na obhlídku jezera a k večeru jsme si sem zajeli na koupání. Skupina s karavanem, ve které je Zdeněk, začala stavět stan a začínala chystat montáže. Nejevili přitom nijak závratnou aktivitu (ale mají do zatmění opravdu čas). Ale tím, že do večera nebylis přípravami hotoví, ztratili možnost, že bychom jim pomohli s ustavením.

V pátek naše trio z Guernsey brzo ráno odjelo. A v 16:55 jsme se ubytovali v Dubois (vyslovují to různě, místní jako Dybojs) a vyrazili jsme koupit repelent. Paní na recepci na náš dotaz, kde koupíme repelent, reagovala otázkou, jestli sháníme repelent na hmyz nebo na medvědy... a neusmívala se u toho!

Máme zprávy od Miloše a Pavla. Jsou na svém místě už od čtvrtka. Nemají signál pro mobil, ale wifi jim funguje pěkně. Dnes staví montáže s Atiky. Pavel možná bude dávat k dispozici nějaké fotky a informace na FB fakulty, viz https://www.facebook.com/fmebut

Trio vyrazí zítra ráno na koně a minimálně do úterý bude nedostupné. V horách není ani signál na mobil.

16. srpna
- ráno jsme opustili hotel, celé dopoledne balíme a nakládáme do aut a karavanů
- tým pro Whiskey Mountain má konečne i solární panely pro dobíjení baterií pro napájení kamer Atik a notebooků, jsme v kontaktu přímo s paní z agentury, která zajišťuje koně, stále opakujeme, že osobních věcí máme málo, ale zařízení je mnoho a v těžkých kufrech
- podle výrazu na tvářích na fotkách je vidět, že toho máme už teď docela dost
- Alliance (na druhé fotce) se dobalila poslední, ale na cestu se vypravili jako první, pak Mackay, Mitchell. Guernsey a Whiskey Mountain je v 15:30 stále v Boulderu, dokupují se ještě zásoby jídla do karavanu, ale jsme v klidu máme před sebou jen 200 mil.
- karavanů má expedice celkem 4, na každé pozorovací místo jeden jako zázemí (kromě místa s koňmi). Flotila karavanů je vidět na hromadné fotce z 15. srpna. Na dvou fotkách z 16. srpna je vidět bílý mini-van Toyota Sienna, kterým jedeme k Whiskey Mountain.

15. srpna
- Velmi, ale opravdu velmi náročný den - nejen fyzicky, ale hlavně psychicky (zvlášť pro Pavla a Miloše, kterých se neustále někdo na něco ptal). Od 9:00 do 21:00 jsme se prostě nezastavili :-(
- Týmy kompletovali svá zařízení: cvičně stavěli stan, montáže, dokončoval se nácvik práce se softwary, alignment kamer, dělaly se poslední zásahy do manuálů.
- Abychom to měli ještě pestřejší, tak se nám zadřela hlava EQ5 -při balení montáže EQ5 se naprosto nečekaně nepovedlo otočit jednou částí. Přišla na řadu hrubá síla, rozebrání montáže v dílně, zbroušení hliníkových částí, promazání a kompletace...
...kdyby se nám to stalo na Whiskey Mountain, tak nemáme šanci to vyřešit!
- Zdeněk se bez problému integroval do své skupiny, zítra s nimi vyráží do Guernsey už dopoledne
- "trio Whiskey Mountain" vyrazí po poledni, až si ráno odzkouší Atiky napojené na baterie dobíjené solárním panelem
- Mackay a Oregon se budou snažit vyrazit také dopoledne, ale u Oregonu to nevidíme moc růžově, Judd bude na Aticích dělat celou noc a dokud si nebude jistý, že je všechno na 100 %, tak jeho skupina nevyrazí

14. srpna - trio Jana, Zuzka, Petr, které pojede na koních a Zdeněk, který bude v Guernsey vyráží na
- v Praze máme před letem hromadu času, zato v Mnichově je to jen hodina a jde o velmi dlouhý přesun halami k navazujícímu letadlu
- let z Mnichova do Denveru byl na pohodu, Miloš s Pavlem se prý nad Grónskem trochu propadali, ale pondělní skupina měla hladký let
- do hotelu v Boulderu jsme dorazili dost vyčerpaní, jen jsme se s ostatními pozdravili a ve 20:00 místního času (tj. 4:00 v ČR) jsme šli spát a tím jsme vyřešili (=nijak jsme ho neřešili) i časový posun

12. srpna - Pavel a Miloš vyrazili ve 2:00 busem z Brna do Prahy a ve 22:18 (našeho času) dosedají v Denveru
- Jana, Zuzka a Petr dolaďují balení

11. srpna - balíme
Řešíme malé i obrovské (a to si neděláme legraci!) potíže tak, jak přicházejí. Visíme na telefonu, Skypu, e-mailu. Je to boj. Miloš s Pavlem odjíždějí z Brna do Prahy dnes v noci. Únava stoupá, Pavel si prý při balení zdřímnul aspoň na chvíli na koberci, než byl vzbuzen telefonátem.
Objevují se názory, jestli by nám neudělal větší radost výlet na Šmelcovnu. Jestlipak někdo přibalí i míč proti trudnomyslnosti? ;-) Ale ofukovací balónek je tu vidět hned 2x, jako náhrada míče to v nouzi půjde...
...a ve 20:36 se nálada uvolňuje a všechno se snad otáčí k lepšímu, ale to je skvělé!!!

24. července 2017, FSI VUT v Brně, pracovna Pavla

• nácvik práce se softwarem na ovládání kamer Atik, určených pro pozorování iontů železa v koróně a práce se skriptem pro kameru Canon 5D Mark II a Canon 6D, určených pro získání obrazů bílého světla
  • přípravy natáčeli pánové z cine4net, s.r.o.

10. července - přesun materiálu z Brna do Mnichova

• 20:00 Brno - 04:50 Mnichov (bus), 7:15 Mnichov - 11:55 Praha(bus), 12:48 Praha - 15:21 Brno (vlak)
  • 4 kufry v úložném prostoru autobusu a 1 fototaška s objektivy jako příruční zavazadlo
  • Při přesunu zavazadel z jednoho autobusu do druhého autobusu v Prace na Florenci velmi pomohl Ondra Kovář. Ondro, díky!

26., 28. června - Pavel s Milošem plánují, co je nutné převézt do Mnichova, tedy co je potřeba přepravit cargem

21., 23., 26. června - Miloš nám půjčil vybavení a Zdeněk nacvičuje doma na střeše s montáží EQ5

7. června - nácvik jízdy na koních

© 2017 expediční deník TSE. Všechna práva vyhrazena.